Nyhetene fra Intermot oppsummeres

Aprilia
Piaggio valgte å presentere de to nyhetene sine i dagene før Intermot, og for Aprilias del ble det Caponord som fikk en spesialversjon døpt Rally.


BMW
Den tyske produsenten presenterte en oppdatert S1000RR, med mer effekt og mindre vekt, og to nye boxermodeller – R1200RS og R1200R. BMW passet også på å lansere to spesialversjoner av merkets maxiscootere.


Ducati
Den store og eneste nyheten fra Ducati på Intermot var etterlengtede Scrambler. Ducati presenterte imidlertid ikke bare en, men fire Scramblere. Grunnmodellen Icon og ekstrautstyrte Urban Enduro, Full Throttle og Classic.


Honda
Fra Honda debuterte nye Crossrunner for allmennheten. Den ble lansert via en pressemelding allerede i begynnelsen av september, og den har fått flere oppdateringer i tråd med VFR800.


Kawasaki
Intermots største nyhet blir Ninja H2R, racingversjonen av Ninja H2. Den kompressormatede raceren har fått 300 hestekrefter og ikke minst mye oppmerksomhet. Gateversjonen presenteres på EICMA. Kawasaki viste også oppdaterte Versys 650 og 1000.


KTM
Det kom to nyheter fra KTM på Intermot. Først og fremst 1290 Super Adventure, en modell som ble foreviget for et par uker siden, og som kort forklart er en 1190 Adventure med større motor og ekstra av alt. Den andre var Freeride E-SM, en motardversjon av el-enduroen deres. 


Moto Guzzi
En ny Moto Guzzi V7, døpt V7 II, var den andre nyheten som Piaggio valgte å presentere før pressedagen på Intermot. Den får ABS, oppdatert motor og kommer i tre ulike utførsler.


Suzuki            
Suzuki har endelig kommet med en streetfighter basert på GSX-R 1000. Den heter GSX-S 1000 og leveres også med helkåpe. Den japanske produsenten viste også DL650XT, en grustilpasset V-Strom, og informerte om at GSX-R 1000 får ABS og en spesifikk GP-lakkering. Fabrikken passet også på å presentere sine MotoGP-førere.


Triumph
Triumphs nyhet kom i form av Street Triple RX, en Daytona-versjon av Street Triple R. Kort sagt har den fått diverse tilbehør påmontert, bakstussen fra Daytona 675R og quickshifter. Triumph presenterte også tre spesialversjoner av Bonneville.


Yamaha
Som for Piaggio (Moto Guzzi og Aprilia), valgte Yamaha å presentere to nyheter før pressedagene på Intermot var igang. XJR1300 er oppdatert og skiller seg fra forgjengeren, og nå kommer XJR også som caféracer-versjonen Racer. MT-07 får sin første spesialversjon døpt MotoCage, og denne er inspirert av stuntverdenen. Yamaha viste også et nytt fremtidskonsept og en video som antyder at en ny sportssykkel vil bli presentert på EICMA – kanskje snakker vi om nye Yamaha R1?