Ny og nedstrippet Roadster

Til tross for retrodesignen er ytelsen av det moderne slaget. En luftkjølt 1200cc V-Twin skal levere førsteklasses dreiemoment på middels turtall, og kombinasjonen av nye og spesialdesignede felger og dekk skal gi optimal demping. Disse felgene er spesialutformet for modellen.

Fjæringskomponentene er finslipt, og bremsekraften ivaretas av 11,8 tommers flytende skiver på forhjulet. Roadster leveres med ABS som standard.

Et nytt, lavt styre og midtmonterte pedaler sentrerer førerens vekt over den klassiske Sportster-tanken på 12,4 liter. Bakskjermen er kuttet, og Harley-Davidson har montert et nytt nummerskilt og ditto baklysmodul, samt at setet har fått en skrå design der bakre del er utformet som passasjersete. Turtelleren er analog, mens speedometeret er digitalt.

Roadsteren leveres i fire ulike fargekombinasjoner.

BIKEs journalist Andreas Jennersjö prøvekjører i skrivende stund denne modellen, og mer informasjon følger snart.