Bild
Neste artikkel

Konseptsykler fra Harley-Davidson

Nyheter

Etter LiveWire slår Harley-Davidson på stortromma igjen med nye elektriske konseptsykler. To nye el-sykler presenteres, med scooter- og tråsykkelinnretning.

På CES-messen (Consumer Electronic Show) i Las Vegas presenterte Harley-Davidson LiveWire som ferdig produkt. I tillegg viste Harley-Davidson to nye konseptsykler som ikke akkurat er på linje med de øvrige, anerike modellene. De fleste er vant til store twinner i ganske tunge motorsykler fra den amerikanske produsenten.

Ifølge Harley-Davidson selv har de en visjon om et bredere sortiment, og dermed også å kunne utvide kundekretsen og forhandlernettet.

Slik det ser ut nå, har H-D siktet fininnstilt på fremtiden med flere elektriske tohjulinger, og de vil være ledende i segmentet, med flere og bedre produkter som skal inspirere flere til å kjøre el-sykkel.

Et av de seneste konseptene som ble vist i Las Vegas, er en offroader. Den ligner en downhill mountainbike i designen, men er en lettvekts grusspruter med el-motor.  Remdrift og el-motor skal gi en støysvak modell, men med mengder av dreiemoment fra det øyeblikket gassrullen vris om. Jacko Strong, en av deltakerne i X-games, har prøvekjørt modellen. Se videoen, og hør hvordan den er å kjøre. 

Den andre konseptsykkelen er en fremmed fugl. Den scooter-lignende modellen har en rammekonstruksjon som minner om en kraftigere variant av en tråsykkel med lang sal. En ikke helt uvanlig design på tråsykler på 70- og 80-tallet. Enn så lenge viser konseptsykkelen et LED-lys foran på sykkelen, men ingen annen belysning. Den remdrevne sykkelen har en lavt plassert batteripakke, fete hjul, og USD-gaffel. Designen gir et lavt tyngdepunkt, og et tilsynelatende letthåndtert chassis. I videoen får dere se og høre X-games-profilen Jack Mitrani når han prøvekjører konseptsykkelen i Aspen.   
 

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.