Bild
Neste artikkel
Hondas caféracer CB1100 RS.

Honda CB1100 i to nye versjoner

Nyheter

Hondas lavmælte retrosykkel fra 2013 moderniseres og blir betydelig tøffere i en seriøs RS-utførsel.

Honda viste CB1100 i en ny Euro4-godkjent utførsel med flere små nyheter. Blant annet har retromotorsykkelen fått en ny LED-lykt, LED-baklys og LED-blinklys. Hjulene er omdesignede 18-tommers felger med trådeiker. Kjedekassen er nå av aluminium istedenfor plast.

Styret har også fått en ny utforming som skal gi en mer komfortabel førerposisjon. Den øvre styrekronen av aluminium er ny og har en polert overflate, og den nedre griper nå om gaffelbeina høyere opp.

Motoren er Euro4-klasset og leverer 89 hestekrefter ved 7500 rpm, og 91 Newtonmeter ved 5500 rpm. Luften tilføres gjennom et nytt innsug og gjennom en ny luftfiltervariant. Lyddemperne er krympet 70 millimeter på lengden og veier 2,4 kilo mindre. De er også montert nærmere motorsykkelen for å øke bakkeklaringen. CB1100-motorsyklene har nå også slureclutch.

CB1100 RS er en mer sportslig versjon med litt justert chassisgeometri for hvassere kjøreegenskaper. Styrevinkel og forsprang er 26°/99millimeter, og akselavstanden 1485 millimeter istedenfor 27°/114 millimeter og 1490 millimeter. RS er også blitt tre kilo lettere, nå 252 kilo, og har marginalt høyere sal.

Gaffelen er også her fra Showa, men måler 43 millimeter istedenfor 41 millimeter. Dette er en relativt grundig caféracer-konvertering siden Honda også har gitt RS-versjonen en ny svingarm av aluminium, og foran sitter det avanserte 4-stemplede kalipere fra Tokico. Bremseskivene måler 310 millimeter, og hjulene er 17-tommere av støpt aluminium. Dekkene har sportssykkeldimensjonene 120/70 ZR17 og 180/55 ZR17. Styret på RS er flyttet sju millimeter lenger frem, og fothvilerne er slanket ned.

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.