Siste aktivitet

"dvs64" har svart på foruminnlegget "Honda CB 125 Twin Cafe Racer Prosjekt"

Her er Kawasakis mektige Ninja H2 SX

Nyheter

Kawasaki omdefinerer sporttouring ved å bygge en røff turkamerat med samme teknologi som motoriserer deres kompressorladede supermodell Ninja H2.

Kawasaki gir oss hakeslepp ved å gjøre virkelighet av en touringmodell som baseres på teknologien fra de overladede modellene Ninja H2 og H2R.

Modellen kalles Ninja H2 SX, og drives av samme firesylindrede 1000-kubikker som Ninja H2, men i en litt nedtrimmet versjon med snillere register. Ninja H2 SX veier bare 18 kilo mer enn Ninja H2, og havner et sted mellom denne og ZZR 1400 i vekt/effektforhold.

Selv om 200 kompressorladede hestekrefter kan høres bensinslukende ut, mener Kawasaki at Ninja H2 SXs 19-liters tank vil rekke langt. Bensinforbruket skal ligge i samme klasse som søskenet Z1000SX og Versys 1000.

Stålrammen er basert på den fra Ninja H2, men tilpasset for både passasjer og bagasje. Akkurat som hos nye Z1000 SX monteres de praktiske, harde veskene pent i passasjerhåndtakene på bakrammen.

Motorsykkelen kommer med Kawasakis nyeste elektroniske førerhjelpemiddel og to ulike utstyrsnivåer. SX er den standardutstyrte modellen, mens SE byr på mer eksklusivt tilbehør som TFT-skjerm i instrumenteringen, quickshifter, samt kurvelys av LED-typen. Det sistnevnte er en nyhet i Kawsakis modellprogram.

Fakta: Kawasaki Ninja H2 SX
Motor: Væskekjølt, 4-takts rekkefirer med kompressor
Slagvolum: 998 cm³
Boring x slaglengde: 76 x 55 mm
Kompresjonsforhold: 11.2:1
Ventilsystem: DOHC, 16 ventiler
Bensinsystem: Innsprøytning, Ø 40 mm x 4 med doble injektorer
Startsystem: Elektrisk
Smøring: Trykksmøring, våtsump med oljekjøling
Bremser foran: Doble halvflytende 320 mm Brembo-skiver. Kalipere: Doble, radialmonterte, monobloc, motgående 4 stempler
Bremser bak: Enkel 250 mm-skive. Kaliper: 2-stemplet
Fjæring foran: 43 mm opp/ned-gaffel med retur- og kompresjonsdemping, justerbar fjærforspenning og topout-fjærer
Fjæring bak: Ny Uni-Trak, Öhlins TTX36 gassfylt støtdemper med piggyback-beholder, kompresjonsdemping og returdemping, justering av fjærforspenning og top-out-fjæring

Maks effekt: 147.1 kW {200 PS} / 11,000 rpm
Bensinforbruk: l/100 km CO2-utslipp g/km
Maks dreiemoment: 137.3 N•m {14 kgf•m} / 9,500 rpm
Girkasse: 6-trinns, clutchring
Kraftoverføring: O-ringskjede
Clutch: Flerplate våtlamell, manuell

Rammetype: Fagverk, solid stålramme med monteringsplate for svingarm
Forsprang: 103 mm
Fjæringsvei foran: 120 mm
Fjæringsvei bak: 139 mm
Dekk foran: 120/70ZR17M/C (58W)
Dekk bak: 200/55ZR17M/C (75W)
L x B x H: 2,135 x 775 x 1,205 mm
Akselavstand: 1,480 mm
Bakkeklaring: 130 mm
Tankvolum: 19 liter
Salhøyde: 835 mm
Tjenestevekt: 256 kg

Kommentarer

#2
2017-11-09 10:57

Uforståelig for meg at mc produseter idag produserer mc er med så høy sittestilling :-( . De er jo nødt til å tape kunder på dette , jeg er sikker på at det er mange med meg som har samme problem . Jeg hadde bestillt den tvert om bare sittehøyden hadde vært rundt 80 cm . Får bare krysse fingrene og håpe det kommer et lavere sete som alternativ til standard ! Vfr 1200 F

#1
2017-11-08 13:36

Rart at den er like tung som BMW 1300S..

Logg inn eller opprett en konto for å skrive kommentarer

Gratis nyhetsbrev!

Les våre nyhetsbrev for ikke å gå glipp av viktige hendelser. E-postadressen din er alt som trengs.

Du kan når som helst velge ikke å ta imot flere nyhetsbrev, og e-postadressen din selges selvfølgelig ikke videre til andre.

Avslutt Abonner på vårt nyhetsbrev: