Bild
Neste artikkel

Får ikke parkere både bil og motorsykkel

Nyheter

NMCU melder om flere henvendelser fra medlemmer som har fått avslag på beboerkort for motorsykkel i Oslo hvis de har bil i tillegg. Nå har de bedt Oslo kommune om en forklaring.

Motorsykkeleiere har forstått det slik at de kan betale 1 500 kroner i året for å beboerparkere motorsykkelen i Oslo selv om de har bil (som koster 3 000 per år å parkere i de bydelene der beboerparkeringen er innført). Men nå meldes det om flere avslag for disse motorsykkeleierne.

Fraksjonsleder Andreas Halse i Samferdsels- og miljøkomiteen i Oslo Bystyre skal nå ha gitt Bymiljøetaten i oppdrag å revidere forskriften om beboerparkering.  Forslaget skal så sendes på høring før et eventuelt vedtak i bystyret. Men tidsperspektivet kan ikke Halse gi noe konkret svar på.

Det er kommet en del negative reaksjoner på reglene for beboerparkering i gatene i Oslos bydeler. Eksempler er at selv om man betaler den årlige avgiften, er man likevel ikke sikret gateparkeringsplass til enhver tid. Man har fått avslag på to parkeringstillatelser når man deler kjøretøy med en person i en annen bydel, og det samme gjelder når man langtidslåner kjøretøy fra familiemedlemmer eller venner som har adresse i andre bydeler eller utenfor Oslo.

Det er å håpe at Bymiljøetaten i Oslo tar svakhetene ved beboerparkeringen på alvor, og at det blir en snarlig opprydning.
 

Kommentarer

#1
2018-05-15 09:05

Fremdeles en total gåte at innbyggerne i Oslo ikke gjør totalopprør..må vøre sauegenen som.er blitt dominant.

#1
2018-05-15 09:05

Fremdeles en total gåte at innbyggerne i Oslo ikke gjør totalopprør..må vøre sauegenen som.er blitt dominant.

#2
2018-05-16 21:21

Synes ikke dette er så rart jeg-de har jo selv valgt disse lederne i Oslo.
Og de vil jo ha "kaffe-latte" sentrum uten kjøretøy -og butikker(disse trenger kjøretøy og parkering for vareleveranser).

Men vi får se om det går seg til eller det blir en reversering av noen av de mer spesielle løsningene.

#3
2018-05-17 12:51

Byrådet vil jo ikke ha privatbilisme eller MC for den saks skyld i oslo. Da er det jo ikke så rart at man ikke får ha to kjøretøyer. Det er akkurat dette de fleste oslo-borgere har stemt for, og flertallet bestemmer i et demokrati. Passer det ikke, flytt.

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.