Bild
Neste artikkel

Benkekjøring: Harley-Davidson Street 750 -16

Benkekjøring

Harley-Davidson Street 750 -16 har ingen offisielle effekttall, men skal ha et maks moment på 59 Newtonmeter. Bikes målinger i bremsebenken gir imidlertid begge tallene svart på hvitt.

Motoren i Street 750 heter Revolution X, og synger en velkjent v-twin-sang når den starter – om enn litt lavmælt. Vil du ha mer klang, finnes det et stort tilbud av ettermarkedsdempere. Væskekjølingen sørger for en jevn motortemperatur. Gassresponsen er myk, og ­effektkurven er jevn. 

Da vi måler de faktiske verdiene på bakhjulet i bremsebenken, får vi maksimale 55,10 hestekrefter ved 7 800 rpm. Momentet lander på 62,19 Newtonmeter ved 3 600 rpm.

Benkekjøringen er fra sammenligningstesten i BIKE 4-2106, der det i tillegg ble kjørt Yamaha XV950, Kawasaki Vulcan og Indian Scout.
 

Kommentarer

#1
2018-02-19 20:11

55 hk fra en vannavkjølt 750 med fire ventiler per sylinder, det er sørgelige greier. Til sammenligning har en luftkjølt Ducati Scrambler 800 to ventiler per sylinder og likevel 65+ hk på bakhjulet. Og så er jo Street 750 hele 45 kilo tyngre enn en Scrambler. Likevel kjøper sikkert noen denne Harleyen........

#2
2018-02-19 20:09

Dobbelpost....

#3
2018-02-19 23:53

Og de lurer på hvorfor japsene vant mc krigen....

Honda CB 750 kom med 68 HK i 1969...og 60 nm.

De har brukt 50 år.......på hva?

#4
2018-02-20 11:10

De har jo nærmest doblet litereffekten fra 1400ccm....så det har jo hjulpet litt da...

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.