Bild
Neste artikkel

Mission Motors med fartsrekord

Video

Mission Ones elektriske vidunder har satt ny fartsrekord for elmotorsykler med en gjennomsnittsfart på 241,5 km/t over saltslettene i Bonneville.

Det ble ikke noe suksess i Isle of Man, men Mission Motors satte nylig ny fartsrekord for elmotorsykler med en gjennomsnittshastighet på 241,5 km/t målt over en engelsk mil. Rekorden ble nær sagt selvfølgelig satt på saltslettene i Bonneville i USA og ifølge Mission Motor klarte de å nå en toppnotering på opp mot 260 km/h.

Ifølge produsenten er ikke dette snakk om en typisk el-jippo som bare skal brukes i pr og markedsføring, men en modell som skal settes i produksjon neste år. Foreløpig snakkes det om en prislapp på rundt 70 000 dollar.


Tekniske spesifikasjoner på engelsk:

Powertrain
Battery Pack: High Energy Lithium-Ion w/ Integrated Thermal Management System
Motor: Liquid-cooled, 3-phase AC Induction
Torque: 100 lb-ft @ 0 to 6,500 rpm
Transmission: Single speed
Final Drive: #525 O-ring chain

Chassis
Suspension/Front: Ohlins 43mm inverted fork; fully adjustable, 4.5-in travel
Suspension/Rear: Ohlins Single shock w/piggyback reservoir; fully adjustable, 4.5-in travel
Brakes/Front: Dual Brembo 310mm disc; Brembo radial-mount forged 4-piston calipers
Wheels/Tires/Front: Marchesini forged aluminum 3.5" x 17", 120/70ZR17 - Race Compound
Wheels/Tires/Rear: Marchesini forged aluminum 6.0" x 17", 190/55ZR17 - Race Compound

Performance
Top Speed: 150 mph
Range: 150 miles per charge (est.EPA)
Recharge Time: Under 2 Hours @ 240V (8 Hours @ Std 120V)
Interactive Feature: Adjustable regenerative rear wheel braking
Interactive Feature: Intuitive / adjustable data acquisition system


Kan dette være noe for deg?

Kommentarer

#1
2008-06-02 12:51

Bare såvidt jeg greide å henge på vettu... ;O)

#1
2008-06-02 18:36

nåja...:) hehe=)

#1
2009-09-16 11:18

å jeg som trodde motorsykler kom til å gå til helv... om noen år når miljø folka fikk det som de ville. Men det der så morsomt ut å kjøre! Jeg vil ha en!

#1
2009-09-16 11:31

nææææsj.....halve opplevelsen me mc e jo lyden......men vil ha en rask vindus heis på biln min da:-p....

#1
2009-09-16 12:57

Ei vifte eller to og en dynamo, så vedlikeholdslades doningen under veis. Kvait enkelt!

#1
2009-09-16 13:58

Hva er vekten på herligheten? Jeg klarte ikke å finne den på hjemmesida

#1
2009-09-16 22:05

Hadde vært arti å prøvd! men litt av opplevelsen for meg er den friheten jeg opplever ved å kunne fylle hvor som helst, og bare fortsette....

Men jeg elsker teknologien, entusiasmen, og det faktum at motorsykler kan være enda mer miljøvennlige!

#1
2009-09-17 01:04

Er bare å spare. Tar sikkert 30 min å lade opp 80% av batteriene. En røyk og en cola, slappe av. Så kommer en sikkert et lite stykke nedover kontinentet. Slippe å tenke på de kostbare service intervallene.

#1
2009-09-17 01:05

Håper vi får se mye mer av slike nyheter framover i Bike.

#1
Anonym
2009-09-17 08:15

Hadde vært moro å prøve, men lyden er veldig mye av moroa som mange andre mener også.
Ja det er ingen bensinmotor som trenger service, men den trenger service som alt annet denne óg. Mye elektronikk, bremser, dekk, lagere und zu weiter...

#1
2009-09-18 04:10

er turtall på disse sykklene så det kommer nok noe lyd på full fres skulle en tro. men sett vekk ifra vindsus så kan en høre på musikken uavbrutt med in-ear og godt lydisolert hjelm. Vil påstå at over gjennomsnittet av mc, ikke er noen bråkebøtter med effekt-anlegg. Men lyden er musikk, og med mp3 spiller så er det en saga-blott. Så kan de folka som klager på co2 på den fanatiske måten at det å kjøre bil er mord, at en bør kjøre minst mulig, få en liten vekker i LIVET;)

#1
2009-09-18 20:14

Se her ja. Morsomme greier. Kjipt at lyden forsvinner, men fremtiden er nok elektrisk. Hvor skal da avgiftskåte politikere finne pengene? Blir det en såkalt lithium-avgift på batterier? Blir det ekstraavgift på strøm brukt til å lade elektriske kjøretøy? Eller blir det rett og slett bare en vanvittig økt effektavgift fordi det fremdeles er politisk ukorrekt og kjøre noe som går veldig bra? Når brenselcellene kommer for fullt så blir det vel sikkert Hydrogenavgift.

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.