Honda VF 1000 R

Modell:
VF 1000 R
  • Karakter
    4/5
    Styrker
    Jeg har også hatt en R.Kom tilfeldigvis over den i en annonse fra mc-huset på Lillehammer.Jeg byttet den inn i min GS 750 og var med ett lykkelig eier av en vakker VF 1000R som bare hadde gått 1600 km.Dette var i 1987.Dette var da en meget skjelden sykkel på den tiden.Sykkelen var en 86 mod med enkel framlykt og standard farger. Meget moderne på den tiden med tannhjul overførte kammer og \"slipponklutsj\".Sykkelen var tung men framhjulet var bare 16 tommer så den greide seg bra i svingene alikevel.Jeg fikk problemer med kammene men fikk ikke dekket dette da ifølge verkstedet garantien ikke gjalt denne årsmodellen!Merkelig spør du meg.Men jeg var veldig fornøyd med sykkelen.Utrolig pen sykkel og meget god og kjøre.Den gode V4 lyden er jo heller ikke og forakte.
    Oppsummering
    Vil tro dette er en sykkel for spesielt intereserte den dag i dag.Vil mene at denne sykkelen vil være en veldig god turkompis idag.Blir ikke sliten siden sittestillingen er så god(jeg er 175 høy).
    Publisert 29/10/2007 - 10:41
    Oppdatert 19/04/2012
  • Karakter
    4/5
    Styrker
    Jeg har også hatt en R.Kom tilfeldigvis over den i en annonse fra mc-huset på Lillehammer.Jeg byttet den inn i min GS 750 og var med ett lykkelig eier av en vakker VF 1000R som bare hadde gått 1600 km.Dette var i 1987.Dette var da en meget skjelden sykkel på den tiden.Sykkelen var en 86 mod med enkel framlykt og standard farger. Meget moderne på den tiden med tannhjul overførte kammer og \"slipponklutsj\".Sykkelen var tung men framhjulet var bare 16 tommer så den greide seg bra i svingene alikevel.Jeg fikk problemer med kammene men fikk ikke dekket dette da ifølge verkstedet garantien ikke gjalt denne årsmodellen!Merkelig spør du meg.Men jeg var veldig fornøyd med sykkelen.Utrolig pen sykkel og meget god og kjøre.Den gode V4 lyden er jo heller ikke og forakte.
    Oppsummering
    Vil tro dette er en sykkel for spesielt intereserte den dag i dag.Vil mene at denne sykkelen vil være en veldig god turkompis idag.Blir ikke sliten siden sittestillingen er så god(jeg er 175 høy).
    Publisert 29/10/2007 - 10:41
  • Karakter
    4/5
    Oppsummering
    kjørte vf 1000 r fra 92 - 02 først en 84 som jeg kondemnerte i 95 og deretter en 86 som jeg hadde til 02 begge var i rothmansfarger (84 mod solgt ny i 86 med rothmansfarger !)kjørt mere en 100.000 med den ingen prob.med kammer sterk og god motor men sørgelig utdatert i dag
    Publisert 02/06/2006 - 00:00
    Oppdatert 19/04/2012
  • Karakter
    4/5
    Oppsummering
    kjørte vf 1000 r fra 92 - 02 først en 84 som jeg kondemnerte i 95 og deretter en 86 som jeg hadde til 02 begge var i rothmansfarger (84 mod solgt ny i 86 med rothmansfarger !)kjørt mere en 100.000 med den ingen prob.med kammer sterk og god motor men sørgelig utdatert i dag
    Publisert 02/06/2006 - 00:00
  • Karakter
    4/5
    Oppsummering
    Siden høsten 1983 og jeg var 13 år gammel har VF1000R vært en drømmesykkel for meg. Den var jo bare kjempetøff med 2 lykter, en sits sal, 2 små baklykter,flytende bremseskiver framme, samme farger og felger som NS500en til Freddie Spencer som han vant GP 500 i 83. Jeg hadde en 1985 modell som var brukt importert fra USA(USA modellene hadde enkel lykt det første modellåret,som var i 1985, og ikke i 1984 som i Europa) til Norge via Tyskland. Den var da omlakkert til Rothmans farger (Rothmans fargene kom ikke før i 1986, og ikke på USA modellen), men de som hadde omlakkert hadde ikke vært heldige med blåfargen(for lys), så jeg fikk den omlakkert. Det med godt sammarbeid med Stavanger Motorimport Lakkering. Klistermerkene fikk jeg billig av forrige eier, da hadde det som yrke. Men nå over til hvordan sykkelen er. Den er et tungt beist, men for en motor. Jeg kunne legge den i 5. gir og kjøre. Det går kjempe fint å kjøre langtur med den, kjører friskt på svingete veier. En kjempe god allroundsykkel. Men som sagt,er den tung. Det var en del problemer med smøringen til kammene på de første utgavene av V4ene til Honda, men det skal være utbedret idag + at det er mye bedre motoroljer idag. Jeg hadde aldri problemer med kammene. Lyden av V4er, er noe av det grommeste som er. Jeg var kjempefornøyd med den. Når jeg skal gi karakter, lytter jeg mye til hjertet når jeg gir den en 4er. En god 4er. Men nå en liten etterlysning: Jeg hadde den fra 1997 til 2000. Jeg byttet bremseslangene foran til stålomsunnende, det var som dag og natt. Dagen etter skiftet jeg framhjulet. Den første prøveturen gikk til helvete da en kattejævel sprang over veien foran meg, og jeg kom i 100-110 i en slakk venstre sving. Jeg bremset slik jeg var vant med fra før jeg byttet bremseslangene. Framhjulet låste seg og jeg datt på venstre side.Hele venstre siden ble oppskrapet, blinklysene, speilet på venstre ble knust, lydpotta på venstre side ødelagt.Men sykkelen var kjørbar, så jeg kjørte til MC Shop i Stavanger. Forsikringselskapet kondemnerte den (skader ca. 57000, liste pris 54000, dyre karbon kåper). Men MC-Shop fikset den,og de solgte den en kar i Sandefjord. Så hvis du leser dette, eller en som kjenner denne karen, så kontakt meg på torelog@online.no, da jeg er veldig nygjerrig på hvordan det står til med den.
    Publisert 16/01/2004 - 01:00
    Oppdatert 19/04/2012
  • Karakter
    4/5
    Oppsummering
    Siden høsten 1983 og jeg var 13 år gammel har VF1000R vært en drømmesykkel for meg. Den var jo bare kjempetøff med 2 lykter, en sits sal, 2 små baklykter,flytende bremseskiver framme, samme farger og felger som NS500en til Freddie Spencer som han vant GP 500 i 83. Jeg hadde en 1985 modell som var brukt importert fra USA(USA modellene hadde enkel lykt det første modellåret,som var i 1985, og ikke i 1984 som i Europa) til Norge via Tyskland. Den var da omlakkert til Rothmans farger (Rothmans fargene kom ikke før i 1986, og ikke på USA modellen), men de som hadde omlakkert hadde ikke vært heldige med blåfargen(for lys), så jeg fikk den omlakkert. Det med godt sammarbeid med Stavanger Motorimport Lakkering. Klistermerkene fikk jeg billig av forrige eier, da hadde det som yrke. Men nå over til hvordan sykkelen er. Den er et tungt beist, men for en motor. Jeg kunne legge den i 5. gir og kjøre. Det går kjempe fint å kjøre langtur med den, kjører friskt på svingete veier. En kjempe god allroundsykkel. Men som sagt,er den tung. Det var en del problemer med smøringen til kammene på de første utgavene av V4ene til Honda, men det skal være utbedret idag + at det er mye bedre motoroljer idag. Jeg hadde aldri problemer med kammene. Lyden av V4er, er noe av det grommeste som er. Jeg var kjempefornøyd med den. Når jeg skal gi karakter, lytter jeg mye til hjertet når jeg gir den en 4er. En god 4er. Men nå en liten etterlysning: Jeg hadde den fra 1997 til 2000. Jeg byttet bremseslangene foran til stålomsunnende, det var som dag og natt. Dagen etter skiftet jeg framhjulet. Den første prøveturen gikk til helvete da en kattejævel sprang over veien foran meg, og jeg kom i 100-110 i en slakk venstre sving. Jeg bremset slik jeg var vant med fra før jeg byttet bremseslangene. Framhjulet låste seg og jeg datt på venstre side.Hele venstre siden ble oppskrapet, blinklysene, speilet på venstre ble knust, lydpotta på venstre side ødelagt.Men sykkelen var kjørbar, så jeg kjørte til MC Shop i Stavanger. Forsikringselskapet kondemnerte den (skader ca. 57000, liste pris 54000, dyre karbon kåper). Men MC-Shop fikset den,og de solgte den en kar i Sandefjord. Så hvis du leser dette, eller en som kjenner denne karen, så kontakt meg på torelog@online.no, da jeg er veldig nygjerrig på hvordan det står til med den.
    Publisert 16/01/2004 - 01:00
Vist 598 ganger

Pålogging

Avstemning

Antall sylindere du trives best med?
Se tidligere avstemninger

Få vårt nyhetsbrev gratis

Følg Bike.no på Facebook