Siste aktivitet

"dvs64" har svart på foruminnlegget "Honda CB 125 Twin Cafe Racer Prosjekt"

Venstregjenget helicoil i M10x1.25

Venstregjenget helicoil i M10x1.25

Jeg har byttet ut den originale hovedsylinderen på min RD350A med en Brembo, som har en mere passende stempeldiameter.
Dette gjør at originale Yamaha speil ikke lengre passer, da speilene er venstregjenget (links), mens speilfestet hos Brembo er høyregjenget.
Den opplagte løsningen er da å bore ut, og montere en venstregjenget innsats (altså Helicoil, Recoil, etc)
Jeg finner sett i M10x1.25 links på nettet, fra USA, men det virker litt råflott å spandere 1500 kr på ett gjengehull.
Så da lurer jeg på om noen her vet av et verksted eller noen andre som kan ha verktøy og gjengeinnsats i M10x1.25 LINKS?

Vet ikke hva de har av priser...

http://www.newmantools.com/sti/stilh.htm

Ellers kan en vel gjenge normalt i en overdimensjon.

Andre/større gjengedimensjoner hjelper jo ikke stort, da originale Yamaha speil har M10 X 1.25 LINKS.........Det finnes noen adaptere, men jeg liker ikke denslags. Er litt fundamentalistisk sånt sett. Kan gjerne fjerne deler, eller bytte ut mot lettere. Men å henge mere stål på motorsykler sitter langt inne.......

Løsning, hvis ikke du finner....gammeldagse løsninger..

Finner rørstubb. Borer opp festet slik at det kan gjenges så det passer rørstubben med gjenger. Og så videre. Gjøres dette riktig blir det like sterkt og nesten usynlig.

Spørsmålet blir om du er som meg...og liker slike løsninger når alternativ mangler. Det er også mulig å presse inn og låse en hylse som så gjenges originalt. Igjen, ved valg av riktig material nesten usynlig.

Skriv ny kommentar

Logg inn eller opprett en konto for å skrive kommentarer

Gratis nyhetsbrev!

Les våre nyhetsbrev for ikke å gå glipp av viktige hendelser. E-postadressen din er alt som trengs.

Du kan når som helst velge ikke å ta imot flere nyhetsbrev, og e-postadressen din selges selvfølgelig ikke videre til andre.

Avslutt Abonner på vårt nyhetsbrev: