Forum > Offroad > Høsttur i OTC-regi
Side: 1

Høsttur i OTC-regi

Av: Adventure-Moland | 2007-08-29 15:21
De fleste har fått med seg at Bike har avlyst høstens arrangement i Ål.
Men vi trenger ikke sitte hjemme av den grunn.
28-30. september lar vi grusen sprute i Ål og Hemsedalstraktene.
Er oppslutningen lav, bor vi på privat hytte.
Ellers så bor vi på hotell eller pensjonat.
Hva dette vil koste pr. hode, er avhengig av hvor mange vi blir.
Derfor trenger vi forpliktende tilbakemelding innen fredag 7. sept..
For de som lurer på hva poggher OTC er, så er det bare å gå inn på http://www.otc-mc.org (og melde seg inn). Medlemskapet koster den svimlende sum av 200,- og er evigvarende. (hvis du ikke melder deg ut da...).
KTM 640 LC4 Adventure -01
Sist redigert av P-S-Moland (2007-08-29 15:24)

Svar
Av: Adventure-Moland | 2007-08-29 21:04
Såså, ikke alle på en gang nå... ;O)

Av: Adventure-Moland | 2007-08-30 08:36
NB NB! Påmeldingsfristen ble utsatt en uke. Mange fikk først beskjed om at det var fredag 31. august, men den ble som sagt flyttet til fredag 7. september.

Av: RogerD | 2007-08-30 16:33
Dette høres morsomt ut ja. Men er desverre opptatt med annen sykkelkjøring den uka.
Godt tiltak uansett.
...ikke alltid på nett

Av: Adventure-Moland | 2007-08-30 18:10
Roger_Dalsaune skrev:
Dette høres morsomt ut ja. Men er desverre opptatt med annen sykkelkjøring den uka.
Godt tiltak uansett.
Du får tipse Magne & co der i Trøndelag. Han er visst bare på OTC_Trh-lista nå for tia.

Av: Adventure-Moland | 2007-09-03 15:06
Siste oppdaterte info om Ål-turen: http://www.otc-mc.org/hoesttur2007.html

Av: VildeVinge | 2007-09-03 15:19
Skulle gjerne vært med ja.
Well, do You feel lucky, punk..!?

Av: Adventure-Moland | 2007-09-04 10:23
Spanky skrev:
Skulle gjerne vært med ja.
Det er vel bare en prioriteringssak... ;O)

Av: Adventure-Moland | 2007-09-05 14:29
Her skal vi bo: http://www.skogstadhotell.no/contDetail.php?recordID=1

Av: Clauscbf | 2007-09-05 19:23
Vurderer å melde meg på Otc Høsttur 2007. Må bla. sjekke samboers arbeidsturnus.
Bor i Bergen, Transalpen min har bare kjørt 1200 km, har ikke veskesett ennå, ingen erfaring når det gjelder kjøring på grusveier.
Hva er et minimum av tilbehør som jeg trenger til en slik tur?

Av: Adventure-Moland | 2007-09-05 20:15
Clauscbf skrev:
Vurderer å melde meg på Otc Høsttur 2007. Må bla. sjekke samboers arbeidsturnus.
Bor i Bergen, Transalpen min har bare kjørt 1200 km, har ikke veskesett ennå, ingen erfaring når det gjelder kjøring på grusveier.
Hva er et minimum av tilbehør som jeg trenger til en slik tur?
Noen klesskift, varmt tøy, regndress, tannbørste og Visa'n... ;O) Ellers det du syns du trenger for en helgetur på hotell.
For bindende påmelding, send en epost til Christian Warg på warg@online.no senest fredag denne uka. Håper vi sees der.

Av: Adventure-Moland | 2007-09-07 10:27
Minner om at påmeldingsfristen utløper i dag… Hiv dere rundt nå, og send en bindende epost til Christian på warg@online.no .

Mer info her http://www.otc-mc.org/hoesttur2007.html
Sist redigert av P-S-Moland (2007-09-07 10:27)

Av: Clauscbf | 2007-09-07 16:57
Spørmål til P-S-Moland eller andre som vet.

Trenger man erfaring i kjøring på grusveier for å ha utbytte av denne turen? Jeg prøvde meg på grusvei igår, oppover var gøy, nedover en svingete vei var litt ustabilt.

Av: Adventure-Moland | 2007-09-08 07:16
Clauscbf skrev:
Spørmål til P-S-Moland eller andre som vet.

Trenger man erfaring i kjøring på grusveier for å ha utbytte av denne turen? Jeg prøvde meg på grusvei igår, oppover var gøy, nedover en svingete vei var litt ustabilt.
Jeg vil si; Jo mindre erfaring, desto MER utbytte... Vi skal ta oss godt av deg.

Av: Clauscbf | 2007-09-08 12:02
Høres bra ut.
Jeg har meldt meg på igår kveld.
Ser frem til turen.
Så får jeg se om det er andre fra Bergen som skal være med på Høstturen.

Av: Clauscbf | 2007-09-25 08:54
Til P-S-Moland
Vet du hvor mange som skal delta på høstturen?
Har du bestillt noe rom på Skogstad hotell selv eller blir det felles bestilling?

Av: Adventure-Moland | 2007-09-25 09:11
Clauscbf skrev:
Til P-S-Moland
Vet du hvor mange som skal delta på høstturen?
Har du bestillt noe rom på Skogstad hotell selv eller blir det felles bestilling?
Det er vel ca. 12 - 13 påmeldte. Jeg er ikke med på å arrangerer dette, jeg bare formidler det gledens budskap... ;O)
Såvidt jeg vet så er det resevert rom. Send gjerne en mail til Christian på warg@online.no. Ikke forvent svar på dagtid. Han jobber IKKE foran PC'en.
Sist redigert av P-S-Moland (2007-09-25 09:11)

Av: Clauscbf | 2007-09-25 09:30
Takker
Da snakkes vi om noen dager.

Av: Adventure-Moland | 2007-09-27 10:03
Hei. Helgen nærmer seg. Noen har sikkert spørsmål om dette og hint.
Når det gjelder rom på hotellet, så har de bare dobbeltrom. Det har jeg fått vite nå.
Så da får man bare finne sammen. Ørepropper har vi vel med uansett…..
Jeg håper de fleste har anledning til å kjøre sammen oppover i henhold til programmet.
De som kjører på egenhånd gjøres oppmerksom på at middagen er fra kl. 19 -21.
Meld din ankomst i resepsjonen og si at du er på OTC-høsttur.
Og husk, hver betaler for seg.
Er det noe du lurer på, så send en e-post til warg@online.no eller ring Christian på 90 77 75 58.
Vi sees!

Av: Clauscbf | 2007-09-27 10:28
Hei.
Jeg ringte hotellet for et par dager siden og det hørtes ut som jeg fikk reservert et enkeltrom. Jeg kjører fra Bergen i 13 tiden, da skulle jeg ha god tid til middagen.

Av: Adventure-Moland | 2007-09-27 11:11
Kanskje du var sistemann som fikk enkeltrom...

Av: Adventure-Moland | 2007-09-30 23:16
Da var OTC-høstturen unnagjort...
Jeg hadde en fantastisk flott tur sørover på fredag. Over Slådalsveien (40min. på grus) og Valdresflya. Strålende sol hele turen. Framme i Hemsedal kl. 1900. Akkurat i tide til middag. Kun Clauscbf var kommet før meg (fra Bergen). Oslo-folket hadde visst tatt noen lange avstikkere og kom mens vi spiste middag.

Lørdag delte vi oss i to grupper og satte avgårde. Det gikk veldig bra helt til det begynte å regne i 12 - 1 tia. Da var det endel steder hvor regnet frøs til is på bakken, og totalt 4 av oss gikk i bakken. En ganske hardt, med endel skader på AfricaTwin'en, og et mulig brudd i hånda. Han reiste hjem da. Ellers så var det veldig vått og sølete i marka, og man ble jo ikke mindre sliten av det.

I dag var det heldigvis mye mildere (og regn) men med skikkelig utstyr så kom jeg meg helt hjem (samme vei) uten å bli hverken våt eller kald. Det var faktisk en kjekk tur det også, men godt å komme hjem likevel.

Av: OysteinS | 2007-10-01 08:16
P-S-Moland skrev:
Da var det endel steder hvor regnet frøs til is på bakken, og totalt 4 av oss gikk i bakken. En ganske hardt, med endel skader på AfricaTwin'en, og et mulig brudd i hånda. Han reiste hjem da.
Må vel sies å være gyldig fravær det.....
-tankefull eller en tanke full?

Av: Adventure-Moland | 2007-10-01 08:34
Må vel det... Men han grua seg fælt til hva kjærringa kom til å si... Han har kræsja en gang hver høst de siste åra, og har noen skader av det, og kjærringa var visst ikke så blid når han skulle avgårde i år igjen... Han var sikker på at han ikke kom til å få LOV til å kjøre sykkel mer... ;O) Ho ho ho stakkars mann... (her nevnes seff ingen navn)

Av: SOAA | 2007-10-01 14:42
Det går nok over. Fikk beskjed jeg måtte skjønne at det kunne være
glatt på høyfjellsveiene så sent på sesongen. Etter hennes mening et idiotisk påfunn. Kjør om sommeren i fint vær. Ellers var spørsmålet om hva det koster å reparere sykkelen og om jeg syntes det var greit
å bruke penger på dette.

Fortsatt ved godt mot og optimistisk til fremtidig kjøring

Av: Adventure-Moland | 2007-10-01 14:50
SOAA skrev:
Det går nok over. Fikk beskjed jeg måtte skjønne at det kunne være
glatt på høyfjellsveiene så sent på sesongen. Etter hennes mening et idiotisk påfunn. Kjør om sommeren i fint vær. Ellers var spørsmålet om hva det koster å reparere sykkelen og om jeg syntes det var greit
å bruke penger på dette.

Fortsatt ved godt mot og optimistisk til fremtidig kjøring
Det var et underlig syn når den "store" AfricaTwin'en plutselig vippet rundt på tverra foran meg. Glad jeg hadde litt avstand til deg som kjørte foran meg.

Side: 1

For å kunne skrive i dette forumet må du være medlem og pålogget.
Bli medlem eller logg på.
Tips en venn
Tips en venn
Overvåk tråd
Jeg vil motta en e-post når det blir sendt et svar i denne tråden. Overvåk
Mine overvåkninger »
Søk
Fritekstsøk
Avansert søk »
Hjelp og Forumregler
Regler
Hjelp