2001 gsx-r 600 div spm

11 innlegg 0 nye
2001 gsx-r 600 div spm

Heisann.

Kjøpte en '01 gsx-r for 10 dager siden som jeg liker mer å mer for hver dag,flott sykkel og sittestillingen begynner jeg å tilpasse meg godt.
Tanken slo meg etter første kjøretur at dette passer ikke meg mtp sittestillingen og kåpa som fortsatt peker rett frem når jeg svinger,men liker dette mer å mer som sagt så blir nok til at jeg beholder denne sykkelen.

Litt småtteri som bør gjøres,bytte clutch og et framdekk å kanskje en justering da den har en tendens til å stoppe på tomgang?

Den er litt vanskelig å ta igang med,vanskelig å finne forholdet med gassen og clutchen som gjør at den kveler seg ofte med mindre jeg gir mye gass,tenker at dette er slitt clutch? Hører antydning til en liten ulyd når den står i fri med motor igang,når jeg klemmer inn clutchen forsvinner det.
Og det at den stopper på tomgang noen ganger kan være et behov ventiljustering?
Har generelt god mekanisk innsikt men har aldri skrudd på dette før jeg bytta olje og filter igår.
Setter pris på litt hjelp.

Tomgang justeres. Ventiler har ikke noe med det å gjøre, normalt.

Hvis ikke clutch slurer skal den ikke byttes.

Ulyden er normal...

Ok får justere tomgangen litt. Clutch slurer ikke nei.Høres ut som lager-lyd,samme som på personbil når utløserlageret er gåent,ulyden blir borte når man trykker inn clutchn. Sitter vel utløserlager her å som kan bli gåent? Har lest at det er litt 'lyd' i disse men denne lyden kan ikke være normal når den forsvinner når jeg holder inn clutchn?

Da er det bare justering av tomgang og bytte det lageret som mest sannsynlig er gåent og lager lyd.

Jeg skrev: 'Den er litt vanskelig å ta igang med,vanskelig å finne forholdet med gassen og clutchen som gjør at den kveler seg ofte med mindre jeg gir mye gass' Etter det ble kjørt varm nok var ikke dette et problem men kun ved kaldstart.

Kjempe. Problem solved !!!

Har aldri kjørt en mc uten «clutch» lyden.

Det er langt og mye mellom en bil clutch og øret, men alle lyder er «oppe i dagen » på en mc.

Sant jabba,lager noe lyd sies det.
Denne har vel ikke forgassere men elektronisk tenning ikke sant? glemte å se etter forgassere når kåpa var av for oljeskift.
Noen sier at kåpa på denne ikke er 2001 men eldre,tenker kanskje at jeg har kjøpt sykkel som har 2001 ramme men alt annet er 98-99 modell?

....Var å så på en 97mod ninja dagen før jeg kjøpte denne,ninja'n vet jeg hadde forgassere,den hadde en røffere gange vil jeg si,mens denne gsx-r'n har en jevn og fin gange og reagerer kvikkere på gassen så tror selv gsx-r'n har elektronisk tenning men er ikke helt sikker.

Elektronisk tenning ja.

Forgassere/innsprøytning er noe annet. Fordeler og ulemper med begge.

Jeg mente elektronisk innsprøytning,elektronisk tenning har vel det meste fra tidlig '80 tallet:)
Har demontert tank og kåper for å glane litt og den har forgassere.
Men er det slik at den kan ha elektronisk innsprøytning via forgasserne,altså at disse har en type elektronisk styring bortsett fra at gasswiren er mekanisk?

Var ute å kjørte en tur i forgårs,var mye mer avslappa og fokusert enn ellers,denne turen gikk det opp et 'lys' når det gjelder å kjøre en r-sykkel riktig.
Etter å ha ligget bak to stk i lierbakka som kjørte ganske aktivt oppover for et par uker siden,forsto jeg at hele kroppen må flyttes over på den siden jeg svinger,altså gli litt over til siden på setet,samtidig som jeg også 'styrer' med bena ved å stikke dem utover fra sykkelen,utrolig hvor mye det har å si,selv i de slakkeste svinger,man styrer mye med å bare peke bena utover og når man i tillegg flytter seg litt på sete i svinger blir det bra,det ble virkelig gøy når dette lyset gikk opp for meg.

Grovt sett visste jeg dette,ser jo hvordan de kjører på bane men etter å ha lagt til side anspenthet og faktisk våget å prøve å kjøre på denne måten gikk det veldig bra,gla jeg kom over 'roen' her forleden og sprengte grensen av frykt:)

Gasswire er normen også ved innsprøytning.

Da skjer det meste direkte ved luftboksen, ikke med forgassere som stikker ut.

Høres ut til at klarer å lære ved å se...

Topp karakter så langt!

ok.
jau har lært noe nå.

Skriv ny kommentar

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.