Mapping ECU KTM Super Adventure 1290S

3 innlegg 0 nye
Mapping ECU KTM Super Adventure 1290S

Jeg har en 2017 KTM Super Adventure 1290S. Kjempefornøyd med sykkelen på alle mulige måter.

Garantien går ut til neste sesong. Jeg tenkte derfor at jeg skulle se på muligheter for å mappe om ECU.

Er det noen som har erfaring på dette området? Hvilke alternativer har jeg? Slik jeg forstår det er det noe som heter Power Commander som vil være plug-and-play. Alternativt kan man gjøre en custom mapping.

Målene mine er ikke nødvendigvis å få mer hestekrefter, men det er å gjøre motoren mykere og mer komfortabel på lavere turtall. Den "lugger" litt på lavere turtall (si under 3000-4000) og kan også være litt ruskete når man slår av/på gassen.

Slik jeg forstår det er standard mapping fokusert på å redusere utslipp, forbruk, lyd, osv. for EURO4/5 krav, ikke best mulig ytelse og komfort.

Er det noen sjapper i Oslo-området som er spesialisert på dette fagfeltet? Eller er den beste løsningen å kjøpe "plug and play", for eksempel Power Commander.

Sykkelen er ellers standard og med standard eksos.

Power Commander må også finjusteres, og det koster også en haug med penger.

Det du søker løses enkelt, og fornuftig uten en bråte gizmos i tillegg.

En som er kjent...blant mange

http://klevtuning.no/om-oss/

Takk for innspill, har snakket med Klev, virker lovende!

Skriv ny kommentar

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.