Automat kjedesmøring Honda VT125

7 innlegg 0 nye
Automat kjedesmøring Honda VT125

Har automatisk kjedesmøring som jeg ikke finner ut av. På toppen av oljekoppen, er det en slange som ikke er koblet til noe som helst. Slange under koppen, som går bakover til en smørespiss liggende inntil bakre kjededrevet. Forstår jeg det riktig når jeg tenker meg at smørespissen skal lage et vakuum og trekke ned olje, eller er det noe som ikke stemmer mht den løse slangen på toppen ? Og... hvilken olje skal brukes ? Jeg ville vært glad for tilbakemelding, idet jeg nettopp har skiftet drev og kjede, og tenkte det skulle holde ei stund. Ser ut for meg at det ikke smøres i hvert fall. En annen ting : finner saltrekk til alt av andre sykler, men ikke denne. Uheldig med at en bordbit ramla ned fra hemsen i garasjen, og selvfølgelig måtte treffe med skarpkanten på setet. Noe som har en idè ??????

Nettsteggen

Men, det kan være noen har montert en slik smører

https://www.motobriiz.com

Ellers er det Tutoro og sikkert noen flere...

Takk.... Jeg skal sjekke om det finnes en plass for den lause vakuumslangen. Men det er vel en spesiell olje også ? Setetrekk var helt topp info. Men sånn er det å være gamal hattemannskjører.

Nettsteggen

Olje.... Nå blander jeg ofte mine egne smøremidler til kjedet.

For at det ikke skal "renne fritt" og grise til noe aldeles grusomt...

Outboard gear olje i tube er ypperlig, særlig hvis blandet med rundt 1/3 sagkjedeolje (til motorsager).

Bedre at det drypper litt for lite, som kan ettersmøres, enn at det griser til hele siden og kjøredressen. Det er klart spesialoljer fra de som lager smøregreia, men det koster mer enn det smaker.

Du kan også blande vanlig gearolje og litt sagkjedeolje. Sagkjedeoljen har svært gode heftegenskaper, derfor bruker jeg det.

Hei jabba... Jeg setter veldig stor pris på at du veileder. Skal prøve å få gjort noe med både det ene og det andre før jeg setter sykkelen på stallen.

Nettsteggen

Stallen.....

Min ZX 10 R har fortsatt mange uker igjen!

Du har sykkel til minst 3 sesonger. I gode år kjører jeg 10 mnd. Ikke hver dag....

Har ikke erfaring med din mc, men de jeg har truffet blir ofte hardbarka mc folk som vet å nyte hver meter.

Håper du følger i deres spor !

Med det rette tøyet, er livet bare "lækkert" på 2 hjul.

Skriv ny kommentar

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.