Alternativ verksted til MC Oslo for BMW i Oslo/Bærum/omegn - behøver ikke være autorisert.

15 innlegg 0 nye
Alternativ verksted til MC Oslo for BMW i Oslo/Bærum/omegn - behøver ikke være autorisert.

Erfaringene mine med MC Oslo er så alvorlig dårlig, over mange møter over flere år, og uten unntak, og på tvers av flere merker de forhandler (jeg har flere tohjulinger) at jeg ikke lenger ønsker å handle med dem annet enn når absolutt nødvendig (de har monopol på deler i Oslo/omegn for BMW).

Jeg er på jakt etter et verksted i Oslo/Bærum/omegn som kan utføre reperasjoner og service på BMW. De behøver ikke være autorisert, men de må kunne diagnostisering med annet enn computer, utføre det som de har blitt bedt om og ikke alt mulig annet, samt kunne mekke og ikke bare utføre service og bytte slitedeler eller ødelegge mens de holder på. De må være hyggelige, profesjonelle, imøtekommende, kompetente, og ikke måtte gjetes og mases på for å komme i mål, og de må kunne få ting ferdig innen rimelig tid. Viktigst av alt, sykkelen må komme tilbake reparert og uten nye feil og skader.

Sykkelen det er snakk om her er en 2001 BMW F650GS Dakar som har sett et hardt liv i alt fra Ørken i Afrika til elverkysninger på Island... og med snaut 50.000 km på klokka, så har den fortsatt masse juling i vente. Service utfører jeg selv, men det hender det er noe som trenger litt mer kompetanse og verktøy enn jeg har... som feks nå som når sykkelen stopper på tomgang ved varm motor og MC Oslo ikke klarte å rette feilen... men byttet rikelig med dyre deler.

Jeg kommer sikkert til å handle hos MC Oslo igjen, da de har lokalt "monopol"... og klarer de å rette opp inntrykket da vil jeg kanskje returnere som fast kunde. Men inntil da vil jeg heller gi noen andre en sjanse. Om jeg ikke finner noe godt alternativ blir sykkelen solgt snarere enn senere. Og, nå som jeg vurderer å utvide stallen med en ny sykkel, ja da blir det neppe BMW om jeg må leve med MC Oslo til døden skiller oss ad (selv om det er BMW jeg sikler på). Da snur jeg ryggen til merket til det finnes en ny profesjonell forhandler og går for merker hvor jeg opplever har bedre ettermarkedsapparat/forhandlere.

Øvrige merker jeg eier har har for lengst funnet andre merkeforhandlere...

Det hadde uansett vært greit å hatt et verksted uansett merke... men Vespaene er det kun Oslo Scooter Central som får ta i :)

Mvh J

Folk her på forumet har skryt dette verkstedet opp i skyene.Er i hamar,men er en koselig tur på ca en time halv annen:)

http://www.mc-huset.no/

Jeg er i samme situasjon som deg. Kjøpte meg BMW i fjor våres, og forholdt meg til MC-Oslo. Det gjør jeg ikke lenger. Vi er to stykk som drar opp til MC-huset NYDAL istedet. Der er dem kjempehyggelige, og etter mine begreper, svært dyktige. Man blir tatt imot som en KUNDE og blir tatt godt vare på. Hver gang jeg er der - og om det tar en stund, får jeg låne en scooter type 4-500 ccm og kan fyke rundt i Hamar for å se den flotte byen. En gang bommet vi på tiden, og kom en halv time etter stengetid. - Men det gjorde ikke noe. De tok imot oss og hentet det som var igjen av vafler og laget kaffe til oss. Tror vi var der nesten en time :-) Jeg er MEGET fornøyd med de gutta der oppe .

. . Det er med MC som det er med mat. Legg på MANGE kroner, og det blir LITT bedre :-)

Jeg har også hørt gode rykter om disse. Hadde håpet på å finne noe litt nærmere hjemme.

Omtrent like langt å kjøre som eg har til jobben:-)

Kan anbefales. Bar god erfaringer.
http://www.fastbikes.no/

Forøvrig ser det ut til at jeg kanskje har løst problemet mitt, ved en usannsynlig tilfeldighet. Vanlige kilder til dette problemet, på den aktuelle modell er første versjon av software med første versjon innsprøytningssystem. Senere versjoner har færre problemer. En annen vanlig kilde er spenningsfall som følge av dårlig batteri eller kontakt (feks når kjøling begynner å trekke mer strøm, når man bremser, osv). Ellers så vises det ofte til defekte sensorer eller sensorer med dårlig kontakt.... og en rekke andre potensielle feilkilder. En mindre kjent årsak er feiljustering av clutch... bare noen millimeter feil og man kan få slike symptomer. Jeg hadde akkurat lest om denne feilkilden i en nedgravd forumtråd... dagen etter røyk jeg vaieren. Denne har jeg nå byttet og feilen er borte som dugg for solen... hvor mye hadde dette endt opp med å koste meg, og hvor lang tid ville det tatt, før et mindre kompetent verksted hadde funnet feilen? Jeg kunne sikkert like så godt kjøpt meg ny sykkel med en gang...

Takk for verkstedråd... jeg er villig til å kjøre et godt stykke for kompetanse

Jeg vurderer å kjøpe BMW for første gang, da jeg sikler veldig på en 1200 GSA. Bor i Drammen og hadde tenkt å kjøpe i Oslo, men er litt betenk etter tråder som dette. Hvordan er erfaringen med Speed i Sandefjord?

Speed er vel Norges største BMW forhandler og har nylig deltatt aktivt i prosessen med å danne et lokallag av BMW MC - klubben i Vestfold, Telemark og Buskerud.

De signaliserer ihvertfall slik at de har litt interesse for kundene sine...

DOD # 6804

Jeg har bare handlet hos Speed MC de siste 15 årene og har alltid blitt godt mottatt på verkstedet. Der kan man snakke med mekaniker og dele opplevelser og få del i deres kunnskap om problemer osv. Er ikke sikkert de har tid til å prate med alle og at alle har ønske om å snakke med mekaniker, men...
Kaffe og aviser mens du venter, god parkering både til bil og MC, samt stor uteplass under tak.

Langs en bortgjemt landevei litt nord for Vormsund, holder Qvales MC til (http://www.qvalemc.no/).

Enmanns-bedrift som ligger uten for allfarvei... Du vet hva det betyr... Enten latterlig billig, eller latterlig god service, eller latterlig fort konkurs... Har holdt på i mange år...

Har vinterlagring, kan mekke og kan service. Prisene er det ingenting å si på, og skulle det være det, så blir det også ordnet.

Kjører BMW K1200GT og Yamaha FZX 750, begge serves på Vormsund :-)

Om Qvale MC er bra, så er jo det absolutt et alternativ til MC-huset Nydal. Det blir jo bare halvegen oppover.....

. . Det er med MC som det er med mat. Legg på MANGE kroner, og det blir LITT bedre :-)

Jeg har kjøpt 2 sykler hos Speed i Sandefjord. Siste en BMW GSA iår, og har bare gode erfaringer både med butikk og verksted. Føler at alle der er entusiaster og har god greie på det de selger. Geografisk er jeg mye nærmere Oslo enn Sandefjord. Gidder ikke å handle i en butikk hvor selgeren ikke har tid til deg.

Må si meg enig med Nilsmc. Speed Motorcenter i Sandefjord er etter min mening den dessidert beste forhandleren som er å finne på Østlandet.

Vennlige, serviceinnstilte og kunnskapsrike folk som vet hva de driver med. Greit nok at de er et stykke unna, men tar gjerne den turen da jeg heller ikke gidder å handle steder som ikke er serviceinnstilt. Avtaler du med salgsavdelingen på forhånd, er det stort sett greit å låne en av demomodellene mens egen sykkel blir skrudd på. Nok av fine veier i Sandefjordsområdet, og da er vel ikke valget så vanskelig lenger :D

Trio Motor i Lier

Skriv ny kommentar

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.