Siste aktivitet

"jabba" har svart på foruminnlegget "Hvilken motorsykkel er dette"

Vurderinger | Scooter Gilera

Scooter / Gilera

Scooter / Gilera / Runner 100

Bra: 
Ukomplisert og solid totakter, det durer og bråker, men den går som ei kule. Er også brukbar for to, selv om det blir trangt. Vindskjerm beskytter kroppen noe. Forholdsvis bra plass under setet, får hjelm og litt ekstra tøy oppi. Og det beste; tanken tar 13 liter. 13 liter!! Forbruk tungt lastet er målt til 0,34 l/m, dvs rekkevidde på 40 mil!!!
Dåligt: 
Ikke skjønner jeg hvorfor motoren må opp i 19.000 o/min før bakhjulet begynner å trekke. Igangkjøring tar derfor litt tid. Gassen er litt sånn av og på, det blir full guff eller ikkeno, på en måte. Merkes best ved bykjøring. Små hjul, ujevnheter merkes. Bakdemper er nok ikke dimensjonert for to.
Summering: 
Liten rakker som gjør jobben. Kjørte en mishandlet sak gått ca 15.000 km. Tror ikke det er lett å få noe billigere som er brukbart.

Scooter / Gilera / Gilera Runner SP

Bra: 
Dåligt: 
Summering: 
Min Gilera Runner 50 sp 2004 mod Trim oppskriften min, som er god og stabil fra bunn til topp. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Forgasser: Dyset op til 68. Fjærnet Messing Plombe i inntaket Blandingsdysen 2 fulle turns fra o punkt mot klokken. Dysenål 2nd hakk fra toppen av nålen ( Gir raskere gass respons ) Forgasser the easy way- ( http://info.motorsyklisten.no/trialgallery/teknisk/forgti1.jpg ) Mitt Valg av del i link: ( http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=105_113_6813_6826_6827&products_id=1840 ) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Variator: Fjærnet plast "plombering" Byttet vekter til 6.5 Mitt Valg av del i link: ( http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=105_113_6813_6814&products_id=2584 ) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cluch/VariatorFjør: Stage6 (medium) Mitt Valg av del i link: ( http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=105_113_6813_6814&products_id=6602 ) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Drivreim vann/oljepumpe: Bare og bytte både driv og oljepumpereim for sikkerhets skyld. Mitt Valg av deler i link: ( http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=105_113_6813_6814&products_id=1346 ) ( http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=105_113_6813_6815&products_id=6393 ) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Eksos: Doppler Premium (Fjærnet plombe i svanehals) Ps. Gir lite lyd og ser orginalt og ryddig ut. Mitt Valg av del i link: ( http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=105_113_6813_6817&products_id=1287 ) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tips og om og men! Den store Variator diskusjonen! Altså lettere vekter bedre aks, Tyngre vekter større topphastighet. Forum opp og forum ned i mange rare varianter... Og da frem til konklusjonen: Så lenge man går i annskaffelse av et effektanlegg/trimpotte, som er laget for og gi best ytelse fra halvt til full åpent gass spjell er det faktisk best og ha vekter rundt 5.5 - 6.5 - 7.0 Vektene gir deg da en god aks opp til halvveien, derfra finnes det lite som holder igjen på toppfarten. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Logikken/praksisen: Vektene ( 5.5 - 6.5 - 7.0 ) gir deg god aks. Eksosen gir deg godt med toppfart. (Da selvfølgelig i tilfelle at alle plomber er fjernet, og riktig dyse for generell forgasser instillinger er rett) Når bestillings listen av deler settes opp, les nøye og godt. Så du får med deg hva som gir best ytelse når og når ikke, sånn at du finner den rette balansen aks og god topp fart. Ps! har ingen 0 - 100 måling, men skal love det sparker godt hele veien opp til, strekke 85 slak ned 95

Scooter / Gilera / Gilera Runner SP

Bra: 
- God toppfart (55 - 60 km/t plombert og rundt 75 km/t ved å bare ta vekk variatorring!) - God akselerasjon (bedre aks plombert enn uten variatorring faktisk, men men) - Meget gode kjøre egenskaper - Går godt i oppoverbakker (rundt 45 - 50 etter at kun variatorring er fjernet, likevel bedre enn alle andre scootere jeg vet om) - Utrolig fin
Dåligt: 
*
Summering: 
Har hatt min i et par måneder nå, har så langt kun tatt ut variatorringen(meget lett) og får den fint opp i hvert fall 75 km/t. Skal bytte dyse, da potta blir veldig varm etter lengre turer. Anbefales over alle andre scootere på markedet jeg vet om, hvert fall. *- Koster kanskje litt mye? Fikk 2011 modellen for 20k på MC-oslo, ikke langt mer enn en Piaggio koster, som er langt svakere.

Scooter / Gilera / Gilera Runner SP

Bra: 
Pen! stabil høye hastigheter utrimma/uplombert trofast (starter i både + og - grader uten problemer) fin lyd kraftig motor, tar deg opp bratte bakker (mange billigere modeller må du nesten trille opp) god service fra forhandler (Mc-Oslo)
Dåligt: 
dyr, men definitivt verdt det!
Summering: 
kjempefin 50cc, hatt den nyeste modellen i 1/2 år nå og er kjemefornøyd, den tar meg til og med fram på vinterføre! ANBEFALES!

Scooter / Gilera / Gilera Runner SP

Bra: 
Kjøpte en 2009 mod. Gilera Runner 50 sp og den er bare konge! - Bra aks. - Gode kjøre egenskaper - Kjempe fin å se på - Den ser kul ut! - Digitalt speedometer - Bensintank mellom beinene -
Dåligt: 
Egentlig ikke noen svakheter...
Summering: 
En kjemperå scooter! den anbefalse sterkt! Både pen og rask ;-)

Scooter / Gilera / Gilera Runner SP

Bra: 
drar de fleste med gileraen min, har metrakit potte, dyse(65), variator trim og og strammere clutch fjærer. hatt den i 104km/h på flata tror den kan klare litt til men har ikke prøvd enda. akksen på scootern er bra, tar godt trimma gir mopeder på det.
Dåligt: 
speilene løsner fort
Summering: 
min har jeg bare hatt 2 mnd nå men er kjempefornøyd.

Scooter / Gilera / Gilera Runner SP

Bra: 
Råstek i forhold til andre 50er. Jeg kjørte fra en trimma Honda MT5 (med 12 hk) med Runneren da jeg hadde den uplombert. Dessuten er den fin å se på og herlig å kjøre.
Dåligt: 
Jeg velta med min og knakk den pinnen man trør på for å få opp støtta og knuste deksele bak, noe som koster 1800,- for nytt deksel.
Summering: 
Jeg har hatt min i ett år (2005 mod.) og den har alltid starta som iingenting, enten det er pluss eller minusgrader. Anbefales.

Scooter / Gilera / Gilera Runner SP

Bra: 
Rask, god å kjøre - som å kjøre større sykkel. Veldig stødig. Stilig design.
Dåligt: 
Dumt med benplassen som er redusert pga designet. Dessuten var det et lager som gikk istykker to ganger på min mens jeg hadde den. (veivlager?) gikk på garantien, men veldig irriterende. Vet ikke om det er flere som sliter med det.
Summering: 
Veldig fin 50cc. Anbefales

Scooter / Gilera / Gilera Runner SP

Bra: 
Dåligt: 
Summering: 
Har en 2005-modell runner sp. Plastikken på sidene av setet, tåler ingenting. Passasjerhåndtak er av plast, og denne plastklompen knekker ved lett beøastning i koffert. Måtte forsterske sidene med polyester og glassfiber. Den plastbrakettgreia med håndatakene som knakk, er erstattet av en lakkert støpejernplate som tåler alt. all denne jobben kostet langt under tusenlappen, istedenfor 2x2500kr per plastside og sikkert langt over 500kr for en ny plast dings med håndtak bak. Scooteren velter til høyre når isen under støtta smelter om vinteren. Knappen for tripteller knakk etter 1 uke. 2500kr for nytt speedo for å fikse det. Ellers lett å trimme. God å kjøre.

Scooter / Gilera / Gilera Runner SP

Bra: 
Dåligt: 
Summering: 
Dritrå scooter. Voksen i kjøreegneskaper og krefter. Med nesten 6 hester (5,6) kommer du lett opp i høyere hastigheter (ikke lovlig da). Har en 2004 modell selv og er super fornøyd. Koster ca 22000 kroner, men for den prisen får man en skikkelig kraftigscooter.

Gratis nyhetsbrev!

Les våre nyhetsbrev for ikke å gå glipp av viktige hendelser. E-postadressen din er alt som trengs.

Du kan når som helst velge ikke å ta imot flere nyhetsbrev, og e-postadressen din selges selvfølgelig ikke videre til andre.

Avslutt Abonner på vårt nyhetsbrev: