Siste aktivitet

"vidar-14" har svart på foruminnlegget "Mechanic entusiast looking for a garage partner"

Vurderinger

Motorsykler / Yamaha XV 1100 Virago

Motorsykler / Yamaha XV 1100 Virago

Bra: 
Solid og fleksibel motor, drar greit fra 2000 o/min. Fordemperen jobber bra og tar unna endel ujevnheter. Retningsstabil, som de fleste andre customsykler, har også midtstøtte og kardang. Noen få ble levert med støpte felger (=plug-and-go). Grom lyd.
Dåligt: 
Bakdemper holder ikke mål, geléaktig, slår fort nedi. Du får alle ujevnheter rett opp i ryggen. Kjedelig design, ikke den peneste customsykkelen. Ved aktiv kjøring på svingete vei, henger den ikke med. Ser ut som knapper, brytere og annet smånips er laget i Kina på 70-tallet,
Summering: 
1993-modell gått 84.000 km. Kjørte 75 mil m/passasjer og oppakning. Alder, km og last forsterker nok de negative sidene. Praktisk men kjedelig customsykkel. Sikkert brukbart drag, men jeg valgte å ikke presse den for hardt, det skranglet litt i motoren. Bensinforbruk ca 0,55 l/m. Grei til sitt bruk, men ikke forvent gode kjøreegenskaper på norske småveier. Har også kjørt 25 mil med en 1991-modell gått 36.000 km. Her virket motoren tight og fin, sykkelen responderte bra og det var godt skyv over hele registeret (som forøvrig er ganske smalt). Begge syklene var plaget med irring på motor og felger. Har du et stramt budsjett, er praktisk og ujålete - og liker å rette ut beina av og til, er denne sykkelen et godt valg. Salen er brukbar for fører, men ikke all verden for hu bakpå. Sissybar hjelper selvsagt litt. En nett og lettkjørt 1100-kubikker.

Gratis nyhetsbrev!

Les våre nyhetsbrev for ikke å gå glipp av viktige hendelser. E-postadressen din er alt som trengs.

Du kan når som helst velge ikke å ta imot flere nyhetsbrev, og e-postadressen din selges selvfølgelig ikke videre til andre.

Avslutt Abonner på vårt nyhetsbrev: