KTM 690 SMC R

5 innlegg 0 nye
KTM 690 SMC R

Jeg var på trafikkstasjonen Jessheim i dag for å spørre om min KTM 690 kan reg. om til A2. (Fullefekt pr. i dag).Fikk til svar at det ikke var mulig da sykkelen har for lav vekt i forhold til effekt ??. Noen som kjenner til dette ?.

A2.....er en klasse der maks HK er den ene faktoren, uansett vekt, og den andre er HK (KW) i forhold til vekt.

Svaret er feil på det oppgitte grunnlaget.

Fra 19. januar 2013 ble klasse A2 innført som ny førerkortklasse for motorsykkel. Klassen gjelder føring av mellomtung motorsykkel (høyest effekt 35 kW og forholdet effekt/egenvekt høyst 0,2 kW/kg - og motorsykkelen må ikke være "nedtrimmet" til mer enn halvparten av opprinnelig effekt) med eller uten sidevogn.

Så, da kan du ta egenvekten og gange med 0,2. Da får du vite hvor mange KW den maks kan ha som A2.

Veguvesenet er stadig på farten med bevisst feilinfomasjon. Dette skyldes at de søker Sivilingeniører til alle stillinger og da får de dummeste av de dummeste av de dårligste som noen gang er blitt uteksaminert i historien. Det er fortsatt noen med "hands on experience" men de forsvinner fort nå....

Da ser jeg problemet. Takk for grundig og godt svar.

hvis vi tar et tenkt tilfelle med egenvekt 100kg og fulleffekt 70 Kw...vil maks effekt være 20Kw pga vekt og det er da mer "nedtrimming" enn halvparten av opprinnelig effekt.
Dette vil da ikke være en lovlig A2.
Så -Jo det finnes begrensninger. Hvordan vekt/effekt på KTMen slår ut aner jeg dog ikke.

Den veier vel ca 150 kg, med alt unntatt bensin. Den kan vel da ha ca 30 kw.

Original effekt under 50 kw.

Fra Spinnin Wheel siden....

Suitable for A2 driver's license holder
A restricted power version is available for those riders

who just got an A2 driver´s license. Restricted power

doesn´t necessary means restricted fun: thanks

to its lightweight and dynamic chassis, KTM 690 SMC R

is the perfect buddy to push your limit.

Skriv ny kommentar

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.