Elektrisk hodebry

16 innlegg 0 nye
Elektrisk hodebry

Har nå klødd meg i hodet og prøvd å gjøre det jeg kan, desverre uten resultat.
Jeg har en gammel Suzuki GS400 77 modell som har lade problemer. Jeg har byttet ut både Stator og Regulator, men får fremdeles ikke ladet batteriet. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan feilsøke? Funnet lite på nettet annet enn folk som sier at en må ha ny stator og regulator.

Antar rotoren har permanente magneter. De kan ha blitt svekket over tid, og må da remagnetiseres.
Dette kan du sjekke ved å måle AC spenning fra stator. Se håndbok for riktig spenning/turtall. Jeg vil tro den bør ligge rundt 20V selv ved lavt turtall.
Om statoren er 3-fase (3 ledninger med samme farge inn på regulator/likeretter), kan det hende at en av fasene(ledningene) går innom lysbryteren, sånn at generatoren kun lader med full effekt når lyset er på.

Takk! Ja, den har 3 ledninger.

AC ut på ledningene bør være 50-60volt med litt turtall.
Som de fleste eldre Suzuki går den ene fasen gjennom lysbryteren og gir ikke full lading før du setter på lyset-men den skal lade allikevel.
dette er en feilkilde jeg har forbikoblet på flere sykler-samtidig må du sjekke ALLE koblinger for skikkelig kontakt-samme med jordinger.du kan også ha ledningsbrudd i det gamle ledningsnettet og da er muligheten å legge nytt for å eliminere feilkilder.(og forsterke ladingen)

Hvordan forbi kobler jeg dette? Den nye regulatoren jeg har kjøpt har 1 rød ledning som går ut som jeg går ut ifra er til batteriet, 1 svart som jeg tipper er jording. 3 gule som går til stator.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

På andre Suzukier plugges stator og regulator inn i ledningsnettet, så går vekselstrømmen via ledningsnett til lysbryter, og tilbake til regulator, der den blir likerettet til likestrøm. Med lyset av, er bare 1/3 av effekten tilgjengelig ( 1 av 3 ledninger er frakoblet) Har du målt spenning på AC fra stator? Det bør du sjekke aller først.

Ja, har målt statoren. Den gir ut 69 volt AC på 2000 rpm. Det virker helt ok. Det kommer ut 14,9 volt fra regulatoren. Men dette forsvinner på vei til batteriet. Har en misstanke om at start releet trekker strøm men vet ikke helt hvordan jeg kan finne ut av dette.

Skriv ny kommentar

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.