Z750, MT07 eller GSR750?

7 innlegg 0 nye
Z750, MT07 eller GSR750?

Hei,
Skal kjøpe min første sykkel så fort som mulig, og har vel egentlig endt opp med tre alternativer:
Kawasaki Z750, Yamaha MT07 eller Suzuki GSR750.
Noen som har noen plusser eller minuser ved de ulike? Må kjøpe brukt, og regner med å få relativt like modeller for 80-90 000kr.
Tar imot alle kommentarer med stor takk :)

MT07. Z750 er litt slapp, og har middelmådig ettermaked. GSR750 er en grei sykkel, men basert på en gammel konstruksjon. MT07 ble designet og bygd fra bunnen til å være MT07. Motoren er fantastisk, demperne er gode nok til norske veier. Med MT07 er pengene spart på det du ser. Plastikk, finish og dempere som får litt kritikk av pressen. Husk at pressen kjører alt som finnes av sykler, og sammenlikner, og de kjører stort sett på gode veier. På norske traktorveier er det kanskje like greit at den er litt i overkant myk?

Jeg kjenner ingen av de syklene, men jeg ville ikke anbefalt en sykkel som er "myk" til en førstegangsutpåasfaltensjåfør. Det er sikkert mer behagelig å kjøre på rufsete grusveier, men mye mer krevende i litt fart og kurver. Og etter min erfaring, er det nettopp det siste som er litt moro etterhvert. gruskjøring takler du uansett myk eller litt fastere.

. . Det er med MC som det er med mat. Legg på MANGE kroner, og det blir LITT bedre :-)

Gruskjøring mestres kun ved mye øvelse, uten hensyn til fjæring. Myk fjæring kan strammes, men stiv og stram ramme/fjæring blir dyrt å endre.

Det meste av det som går langs norske veier er i «slapp sofa» gruppen.

Selv med 50 års kjøring, er det asfalt det går på og grus mestres ikke på noe vis lengre. Stadig strengere reaksjoner på kjøring i utmark, færre grusveier, og stadig færre sykler som egentlig egner seg til ordentlige grusturer.... Svære supertankere som BMW GS o.l. egner seg i liten grad, for de fleste, i seriøs grusfart. Når den velter må det 3 mann for å løfte... Noen få har lært teknikken, men det er ytterst få... resten må bestille kranbil.

Opplevelse av graden av « mykhet» på de nevnte syklene er like mye avhengig av brukerens vekt og utstyr som grunnleggende konstruksjon.

Hiver du på 40 liters sidevesker pluss toppboks og fyller det med all slags skrot...så kan selv en parkbenk bli slapp i svingene.

Personlig ville jeg velge ut fra asfalt. Selv min knallharde ZX10r kan brukes i moderat fart på grus. Jeg kommer frem. Men tar det med ro. Utenfor vei, i titusenkroner bot områder, har jeg ikke råd til å bevege meg i uansett.

Du kjøper det du vil, så passer du det til. I det lange løp er det hjertet som vinner, ikke drømmen.om det som aldri blir... Finn.no har mange gode reklamer om akkurat det..

Av de 3, GSR 750. Motor basert på 2005/6 GSX-R 750. Z750 for tung. MT-07 er en klasse under de to andre. Burde ta med 2009 eller nyere CB600F i vurderingen (2009 fikk justerbare dempere foran/bak).

Z 750 226 kilo "våt"

GSR 750 213 kg våt

226/213 ... da er det fordelingen av vekten som påvirker, ikke selve vekten....

MT 07 182 kg våt ? (tanken tar 3-4 liter mindre bensin enn de andre. )

Fra BIKE 9/2011: Målte resultater: GSR 750: Fulltanket vekt 211,6 (foran/bak 51,2/48,8). Z750R: Fulltanket vekt 227,4 (foran/bak 50,6/49,4). I samme test ble det også konkludert med at Kawaen var for tung. MT-07 har vel bare 75hk så den er vel i en klasse under. FZ8 er vel den som burde taes med, samme vekt som GSR750 med mer påkostet ramme, svingarm og litt mer kubikk.

Skriv ny kommentar

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.