Nnja H2

48 innlegg 0 nye

Enormt og enormt "fru Blom".
140Nm er ikke mye å skryte av, ikke engang for en "sugemotor".
Noe mindre enn 200Nm på en overladet MC-motor (1000cc+) synes jeg har liten hensikt dersom det først skal gis pustehjelp.
Så det er nok som Yngve påpeker en type kompressor som ikke gir allverdens (max) moment, men gir pustehjelp "på topp" hvor (bra) moment gir hk.
Kompressor er kanskje "bedre" for kjørbarheten ihvertfall sammenlignet med ett turbo-kit, men også her er vel MC(motor)-produsenter litt avlegs i forhold til bilmotor-produsenter.
Det burde gå fint å lage MC-motor med (dobbelt)turbo som både gir god kjørbarhet og høy effekt.
Men kompressor er bedre enn ingenting.
:)

først; -alle som er Kawa-fa(e)n kan ikke bruke haya som referanse i forhold. case closed. Så; -det er vel tydelig at alle japse-fabrikkene klarer å lage en vilkensomhelstlags motor på 1000 ccm eller mer med 240 eller mer på veiva. Så vidt jeg vet, så er det en 'overenskomst' om ikke å fabrikktilby over 200 hp, så det er vel grunnen til at Kawa har kun 200??? Eller har noen en annen forklaring? Så; -om dette skulle medføre riktighet, så betyr det jo at alle 'hobby'-trimmere og andre har en mye lettere tilgang til å få kawa'en sin til å yte adskillig mere enn 200 e pga kompressoren enn alle andre tilbydere? Nåh! Jeg jobber jo med marked og tilbud og etterspørsel hele tiden, og hvis det er en ting japanerne interesserer seg for, så er det å spar 10 øre hvorsomhelst. Jeg tror at alt som har med sykkelen å gjøre (og jeg er en forferdelig enkel Kawa-entusiast som kjører bmw), er ment å tåle langt mer enn de 200 rwp (eller hvasomhelst) som tilbys ut av butikken. Vi betaler nok avgifter som vi gjør i dag, og så kan vi kjøpe aftermarket eller direkte fra fabrikken for eksempel for å få 'real 240 rwp'... Kawa rules!

miller

Problemet er bare at du betaler i dyre dommer for den 200hk "innstegsmodellen" - 250.000 i England blir mye i Norge. Og hvis du trimmer den til 300 som sikkert er mulig så har du en rett fram rakett som lett blir frakjørt på svingete veier. Og som uansett er moderat ifht til en MC-Express turbo (kr.50.000).

Og japse begrensningen på 200hk - er vel uansett brutt av andre - så japsene må følge på. Det å lage 1000ccm på 240 kan de nok - med det blir dyre sykler - ref den 300hk H2 og Panigale R.

Hayabusa GSX 1400 RR

Ser på mobile24.no at H2 koster med dagens avgifter 336 700kr. Vist eg räkna riktig så blir prisen på den i 2015 295 000kr -+ :D
Er no ikkje fullt så gali som fryktet
http://www.mobile24.no/details.php?id=202180744&offset=23&source=mob&type=motorcycle&lang=nor

Og det ryktest også om at H2R levere 326hk på dyno med ram air, uten 310hk på veiva som då vil tilseie at den har 290+ bakhjulshester :O

Ett "kupp" vil jeg si.
"Nye" VMax 1700 koster jo nesten 400k med dagens avgifter.
En absurd overpris for en nedtunet og lobotomert "kultsykkel".
:)

Nja. En får faktisk en turbosykkel nesten like kjørbar som en sugis. Men det er ikke gratis... og en kan glemme det med bolt-on-kit. En må sette opp motoren for turbo, ikke bare henge den sotvifta på mølla og spa inn bensin.. Jeg har 1.77hk per kg sykkel (kjøreklar men uten bensin) og kompisens 180 hk FZR1183 er livsfarlig i forhold. Min kjennes bare ut som en GSX-R3200... :)

Skriv ny kommentar

Hei!

Vi har forståelse for at du bruker adblocker, men håper at du kan deaktivere den for vårt nettsted. Annonser er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette å drive Bike.no.